Forum: Uppdateringar

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Uppdateringar

Sidor: 1

Till botten

Independence 16:05 - 11:a Juli 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Runt kl 16 idag skedde en del större uppdateringar utav Blinkenlights, en del som märks mycket och en del som inte märks alls. Bland nyheterna ingår saker som rättstavning, [url=/?p=info&infopage=6]buffrar[/url], en del fixar och ändringar i stylesheets och utseendeväljaren, ny tabelltyp i databasen samt endel fixar med BBCode och sättet sidan postar data i databasen på.
Jag hoppas att dessa uppdateringar fungerar bra och gör sidan ännu bättre. Chansen att ni hittar något som krånglar är kanske lite extra stor just nu, även om jag försökt testa så gott jag kunnat. Hittar ni några problem så kontakta mig!

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Independence 16:09 - 11:a Juli 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Kommentera gärna de nya funktionerna, speciellt buffrar och rättstaningsfunktionerna!
Spara och ladda buffrar verkar fungera fint, medans jag skrev den här nyheten så autosparades det minst en gång, och jag fick inga störande meddelanderutor eller liknande medans den autosparade! Smiley
Rättstavningsfunktionen fick jag också användning utav, den rättade "endel" -> "en del".
Så, vad tycker ni? Totalt onödigt eller? Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 17:12 - 11:a Juli 2005 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag gillar undermenyerna Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 23:00 - 11:a Juli 2005 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
,,r det någon som får lust att göra ett alternativt tema till sidan så är det helt okej, just nu finns bara den här blå varianten (som kallas ocean i menyn). Finns vissa som inte gillar denna färgkombination skulle jag tro, och då kan det ju vara trevligt om det faktiskt finns något annat att välja på nu när det ändå finns en meny för det.. Smiley

Finns det någon bugg i forumet btw? Tyckte mig se ozamosi göra tre likadana poster irad utan att han själv var medveten om det eller något liknande. Kontakta mig om någon lyckats reproducera buggen och skicka med lite information runt vad som hände osv.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 23:46 - 11:a Juli 2005 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Det som hände var att jag var på någon sida (fråga mig inte om vilken Smiley ) och refreshade för att se om det hände något.

Jag misstänker att sidan man får se när man postat ("se olästa inlägg" osv) faktiskt postar posten. Om så är fallet: ugh!

-------------------------
Ljusblå



Independence 14:16 - 12:a Juli 2005 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Alltså, när du postar kommer du till en sida med tre länkar, uppdaterar du den så postar den kanske nya inlägg. Men varför man skulle vilja uppdatera en sida med tre länkar övergår mitt förstånd Smiley Gå till sidan med nya trådar och uppdatera där istället, då ser du ju faktiskt om det kommer ett svar Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





tobbez 14:23 - 12:a Juli 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
vore trevligt om man kunde valja en sida att komma till som standard nar man har postat ett nytt inlagg




Independence 14:27 - 12:a Juli 2005 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Ja, det kan ju vara en ide. ozamosi sa någongång också att den skulle redirecta efter ungefär 5 sekunder om man inte gjorde något. Kanske går att kombinera, så att det går att välja att den ska redirecta till en sida man väljer efter en speciell tid man väljer Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 18:48 - 12:a Juli 2005 | Post #9
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Skulle aldrig uppdatera en enda sida om det inte vore för "senaste post" i högerspalten.

-------------------------
Ljusblå



Independence 18:55 - 12:a Juli 2005 | Post #10
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Senaste post i högerpanelen uppdateras var 3:e minut, resten av sidan uppdateras i realtid. Kanske bättre att kolla någon annan stans för det ändamålet? Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 19:11 - 12:a Juli 2005 | Post #11
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Nej.

Alltså, exakt det problemet hade de allra tidigaste versionerna av sidan, men så fixade du till det. Men nu har du sabbat det igen..?

-------------------------
Ljusblå



Independence 20:49 - 12:a Juli 2005 | Post #12
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hmm, jag kanske fixade det på några ställen, men det är säkert flera kvar. Det är över 100 filer att leta i, tar det lite i taget medans jag fixar andra saker.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 20:43 - 16:e Juli 2005 | Post #13
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
(ok, jag är seg med att svara)

Du fixade det helt och hållet - du gjorde en temporär sida som man skickades vidare från (som man ska göra). Problemet är att du tog bort temporäriteten och vidareskickningen.

-------------------------
Ljusblå



Independence 14:05 - 17:e Juli 2005 | Post #14
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Den är kvar i paketfunktionerna t ex. Men om man postar en nyhet så tror jag inte att det kommer en sådan sida, och det har det aldrig gjort.
Så som det är i forumet nu är rätt bra, förutom att man kanske borde bli vidareskickad efter 5 sek. Att göra en temporär vidareskickningssida innan sidan man kommer till efter posten känns väldigt omständigt och jobbigt om man ska posta mycket.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Nyheter -> Uppdateringar
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen