Forum: Datorn krashar ofta pga. programmering??

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Datorn krashar ofta pga. programmering??

Sidor: 1

Till botten

netKen 20:47 - 30:e Juli 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 26


Skicka PM
Jag får ofta datorkrash, ca 4-5 ggr/år, beror det på programmering? Det är ett h..vete!

Tänkte om det har att göra med många projekt applikationer som testas och det strular till sig i systemet.
Eller är det så att Vista (Ultimate OEM) är ostabilt?, jag uppdaterar inte Vista rekommendationer , bara säkerhetsuppdateringar. Och titt som tätt måste jag reparera för att vissa filer bara försvinner från windows.







martin310 21:16 - 31:a Juli 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Min gissning är att du borde virus söka datorn regelbundet, använd ett program som Microsoft Security Essentials eller AVG Free (Båda är gratisSmiley)
Det kan vara väddigt bra att ladda ner de rekommenderade uppdaterningarna också då de innehåller fixar till olika buggar till t.ex. grafikkorts drivrutiner, eller windows, eller andra programSmiley som skulle kunna krasha datorn.

(Att filer försvinner beror oftast på virus, eller buggar i hårddiskenSmiley, men troligen virus!)

Vad för sorts krash upplever du? Bluescreen, program krash, datorn hänger sig (svarar inte), e.t.c?

Troligen orsakar inte dina program krasharna, om du inte skriver drivrutiner, eller virusSmiley
(Vad är det för några program du skriver?)

Och slutligen; vad är din komplikator?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!



Senast redigerad 21:21 - 31:a Juli 2010


netKen 22:42 - 31:a Juli 2010 | Post #3
Medlem
Inlägg: 26


Skicka PM
Avg Free har jag och uppdaterar varje gång jag slår på datorn. Scannar efter virus 1gång i veckan.

krasharna är oftast svart skärm, sällan att det hänger sig och ibland kan det vara någon drivrutinsfil till Vista, minns ej vad filerna heter nu. Men kör "repair computer" från original skivan när filer saknas, oftast funkar det. När det blir svart skärm funkar inte ens felsäkert läge och då gör jag en ny installation.

Har tidigare lämnat in den för felsökning och då sa Inet att den var överklockad, fast jag har inte överklockat den, sedan var den bra ett par veckor och så började den krångla med saknade filer igen.

använder VS 2010 Express + SQLExpress
programmen jag försöker mig på att skriva är inte virus..hehe , mestadels handlar det om det jag frågat på forumet förut= ladda ner filer från webben på olika sätt, inget märkvärdigt alltså. Men kollar hur andras program fungerar och installerar och avinstallerar ofta. Kanske det påverkar??




martin310 18:27 - 1:a Augusti 2010 | Post #4
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Hmm... Testa ladda ner alla uppdaterningar till vista, du behöver inte ta med de valfriaSmiley
Överklockning, som jag har förstått det, kan hända när du kör ett spel/program över processorns egentliga kraft så att på något magiskt sätt blir processorn snabbareSmiley Rätta mig om jag har felSmiley

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





netKen 23:58 - 1:a Augusti 2010 | Post #5
Medlem
Inlägg: 26


Skicka PM
Nu är det värre än nånsin. Inte för att jag nyss uppdaterat utan det hände innan jag började. Svart skärm när jag startar upp. Har testat i setup att göra "Load setup default", funkade 1 gång, efter jag uppdaterat windows så var det samma sak igen med svart skärm, ska nog byta ut den disken, får testa installera på den andra jag har, köpte en för ca 3 månader sedan så den är det ju garanti på ifall det strular.

Försöker också att sätta den på viloläge så jag slipper starta om varje gång men inte ens den funktionen funkar, den går ner i viloläget några sekunder, sen startar den upp igen. Köpte datorn för ca 3 år sedan, så jag vill gärna ha den några år till. Ska också byta till XP, kanske den funkar bättre?




martin310 09:04 - 2:a Augusti 2010 | Post #6
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Grafikortet, har du updaterat det?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





netKen 19:16 - 2:a Augusti 2010 | Post #7
Medlem
Inlägg: 26


Skicka PM
hoppsan.

Grafikkortet är nytt.

Är trött på att det krånglar, har suttit många timmar med det nu och jag får ingen ordning. Boot BCD är filen som är kass/borta, har sökt efter lösningar men hjälpen på microsoft och andra forum hjälpte mig inte.

Håller på nu att installera XP, hoppas den är stabilare.

Har ju inte råd att köpa en massa OP system som inte funkar annars blir det en Mac Smiley

Tack iaf för din tid och hjälp!


Senast redigerad 19:24 - 2:a Augusti 2010


Sidor: 1

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Datorn krashar ofta pga. programmering??
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen