Forum: Progga 2D/3D spel C++

Forum huvudsida -> Programmering -> Progga 2D/3D spel C++

Sidor: 1

Till botten

martin310 15:19 - 20:e Januari 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Det bästa skulle vara att byta helt till C# med XNA. Eftersom C# är mycket enklare språk att arbeta med och XNA är mycket enkelt att komma igång med. XNA klarar både 2D och 3D, du kommer inte sakna något från DirectX.

C# är väldigt likt C++ och är enkelt att lära sig!

(Med XNA kan du även sälja dina spel till Xbox360, dock för en avgift. Det går även att göra spel till Zune!)

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





martin310 20:22 - 21:a Januari 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Om du vill få dina spel "lagg-fria" så kan det vara bra att se över om din FPS är 30 eller 60. Om den är 30 byt till 40 - 60. Om det inte funkar försök hitta ställen i koden som kan förbättras. Eller lägg in trådar så att processorn kan göra tå saker samtidigt. T.ex. rita ut och uppdatera.

Och en fråga: Vad använder du för bibliotek?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





martin310 20:41 - 21:a Januari 2010 | Post #3
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Kan tyvärr inte något om GDISmiley

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





Larsson 20:44 - 22:a Januari 2010 | Post #4
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Jag tycker SDL är bra att börja medSmiley

-------------------------
Ingen signatur!



Vitdom 00:15 - 23:e Januari 2010 | Post #5
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
    Citat av Larsson:
Jag tycker SDL är bra att börja medSmiley

Jag håller med, SDL är ett mycket bra bibliotek att börja med om man är nybörjare inom grafiskapplikationsdesign.

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Progga 2D/3D spel C++
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen