Forum: En fråga ang. Stephen Prata's böcker

Forum huvudsida -> Kultur -> En fråga ang. Stephen Prata's böcker

Sidor: 1

Till botten

Olivierko 17:45 - 12:a December 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Hej,

Jag har fått tips av många att boken skriven utav Stephen Prata - Programming C++ är en utmärkt bok för att lära sig det grundläggande i språket.

Jag har letat runt på stan efter denna bok men enligt de flesta bokhandlarna så verkar den ha utgått. När jag surfat så har jag hittat en bok skriven utav Stephen Prata som heter 'C++ Primer Plus' hos bokus.se. De har även boken 'Programming C++' men även de skriver att titeln har utgått.

I vilket fall som helst så undrar jag vad skillnaden mellan dessa böckerna är?

Vore det ett klokt inköp att införskaffa sig 'C++ Primer Plus' för en nybörjare? Eller borde jag jaga vidare 'Programming C++'?

Isådanna fall skulle jag uppskatta tips vart jag kan vända mig för att köpa boken.




kode 23:43 - 12:a December 2009 | Post #2
Medlem
Inlägg: 45


Skicka PM
Primer är... en primer, så den tar det från grunden. Jag har den själv, men har inte läst så mycket i den, blev mer läsande av C primer plus.Smiley




Olivierko 00:08 - 13:e December 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Åhå, vad skulle du personligen rekomendera för en nybörjare?

Eftersom jag bara pysslar med detta på fritiden (läser ingen utbildning som har med programmering att göra men vill utforska området och se efter ifall det kan bli ett alternativ) så vill jag ha en bok som lämpar sig för någon som aldrig läst språket tidigare, en bok med många bra exempel, men som samtidigt kan lära en grunderna till något svårareSmiley

Vad jag har förstått hitills så skriver Stephen Prata bra böcker, många skriver att hans böcker bör läsas på engelska då det är hans egna ord.

Såg förresten ditt inlägg angående ditt youtube program, verkar ju grymt!




kode 00:32 - 13:e December 2009 | Post #4
Medlem
Inlägg: 45


Skicka PM
Nej, du blandar ihop mig med någon annan. Men ja, det jag läst av Prata har varit både bra och på engelska.




Olivierko 14:36 - 13:e December 2009 | Post #5
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Ahh, du har rätt, ursäktaSmiley

Det får nog bli Primer Plus boken dårå.

Hoppas det blir givande!




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kultur -> En fråga ang. Stephen Prata's böcker
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen