Forum: Nätradio

Forum huvudsida -> Kultur -> Nätradio

Sidor: 1

Till botten

nibbo 22:13 - 6:e December 2007 | Post #1
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Tänkte bara höra lite med folk vad de brukar lyssna på när de sitter vid datorn. Har själv gett upp hoppet när det kommer till mp3:or. Jag har helt enkelt inte orken att få in musik i samma takt som jag tröttnar å den. Har upptäckt att nätradio då är en bra lösning. Kan ni rekomendera något?

Jag lyssnade för länge sedan på Radio seven, men samtidigt som de blev populära blev de tyvärr mer och mer mainstreamSmiley Samma sak hände med Radiovox och nu börjar det gå utför med NeRadio, dock har de ibland vissa pass då de sänder psytrance och sånt fintSmiley

Hittade idag http://www.scenemusic.eu/ som jag har hört om tidigare. De sänder endast musik från demoscenen. Helnajs, men i längden kan det vara kul med lite variationSmiley

Tips?

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!

Senast redigerad 22:14 - 6:e December 2007


ozamosi 22:18 - 6:e December 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
last.fm, såklart! All radio utom den jag får bestämma låtarna på själv suger. Och får jag bestämma låtar själv gäller såklart samma sak.

last.fm:s similar artists för jospressen eller 50 hertz brukar vara mycket trevligtSmiley

-------------------------
Ljusblå



FunkyChicken 22:21 - 6:e December 2007 | Post #3
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Ett förslag är ju att tanka mindre format än mp3, då går det fortare att få ner ny/mer musik! Du kan ju tex gå in på scene.org och dra några hundra nya chippar varje dag! Själv fick jag för mig att lyssna på MIDI-låtar för ett tag sedan, finns mycket bra klassisk musik.

Lyssnar nästan aldrig på nätradio, men brukar isf använda pandora, men det är flash och lite småläskigt. Last.fm är väl annars standardalternativet nuförtiden.

Edit: Annars kan man be ozamosi om ny musik, men det göres på egen risk och endast i nödfall!


Senast redigerad 22:23 - 6:e December 2007


nibbo 22:25 - 6:e December 2007 | Post #4
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
last.fm, såklart! All radio utom den jag får bestämma låtarna på själv suger. Och får jag bestämma låtar själv gäller såklart samma sak.

last.fm:s similar artists för jospressen eller 50 hertz brukar vara mycket trevligtSmiley


Last.fm har jag också provat, ska ge det en chans till någon dagSmiley    

    Citat av FunkyChicken:
Ett förslag är ju att tanka mindre format än mp3, då går det fortare att få ner ny/mer musik! Du kan ju tex gå in på scene.org och dra några hundra nya chippar varje dag! Själv fick jag för mig att lyssna på MIDI-låtar för ett tag sedan, finns mycket bra klassisk musik.

Lyssnar nästan aldrig på nätradio, men brukar isf använda pandora, men det är flash och lite småläskigt. Last.fm är väl annars standardalternativet nuförtiden.


Problemet ligger ju inte i att det tar för lång tid att få ner musiken, orkar inte sitta och leta efter musik allsSmiley Därför tycker jag att nätradio är braSmiley Men Midi-låtar verkar coolt som fasenSmiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!

Senast redigerad 22:26 - 6:e December 2007


tobbez 01:05 - 7:e December 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Själv har jag tyckt rätt bra om SLAY Radio, i alla fall tidigare.

Sedan finns ju Digitally Imported, de har dock lite reklam om man inte betalar (men långt ifrån så mycket som de vanliga reklamkanalerna har).

Annars kan jag rekommendera mycket av musiken från konstgruppen Depthcore.




Hetzz 20:07 - 8:e December 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
Jag skulle rekommendera SLAY Radio som tobbez nämner, det är trevlig variation och de har ganska roliga shower. Om man vill har mer ren musik i liknande genré så är http://www.kohina.com ett varmt tips.


edit: hur gör man för att få valfri text som länk? så som tobbez har gjort dvs. Testade lite olika sätt jag kunde tänka mig det skulle kunna gå att göra på, bevisligen lyckades jag inte.

-------------------------



Senast redigerad 20:13 - 8:e December 2007


Independence 20:22 - 8:e December 2007 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av Hetzz:

edit: hur gör man för att få valfri text som länk? så som tobbez har gjort dvs. Testade lite olika sätt jag kunde tänka mig det skulle kunna gå att göra på, bevisligen lyckades jag inte.


Se BBCodeSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Svanis 04:19 - 10:e December 2007 | Post #8
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
http://www.bandit.se/

-------------------------
Dev-C++ vill/håller jag på lära in.



Hetzz 23:37 - 10:e December 2007 | Post #9
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av Independence:
    Citat av Hetzz:

edit: hur gör man för att få valfri text som länk? så som tobbez har gjort dvs. Testade lite olika sätt jag kunde tänka mig det skulle kunna gå att göra på, bevisligen lyckades jag inte.


Se BBCodeSmiley


Jag är nästan säker att jag testade exakt så, men bevisligen inte.

-------------------------





drglas 09:37 - 12:a December 2011 | Post #10
Medlem
Inlägg: 9


Skicka PM

Jag gillar attlyssna på London podcasts medan jag arbetar. Filip och fredriks podcast på aftonbladet är nog favoriten




Senast redigerad 12:53 - 10:e Juli 2013


ElizaJabeen 14:36 - 2:a December 2017 | Post #11
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM

I preferred this article in particular. Last year understudies ought to set up their assignments on time to score great imprints. They ought to counsel with Assignment Help Writing Services too keeping in mind the end goal to get top notch content. Dissertation Writing Services






stevewaugh 10:41 - 7:e December 2017 | Post #12
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM

The exceptional writers are hired at courseworkgeek.co.uk to ensure that you get hold of the pleasant work from us. as the writers are from all fields of study, so we are capable of supply undertaking on nearly any topic of your interest. Coursework Writing Services We guarantee you that you'll by no means remorse the selection of choosing us and we mean what we are saying.




Senast redigerad 10:42 - 7:e December 2017


musicmarie 19:48 - 12:a December 2017 | Post #13
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM

song contest new rnb songs find new music






Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kultur -> Nätradio
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen