Forum: kolla w och på en en befindlig surface

Forum huvudsida -> Programmering -> kolla w och på en en befindlig surface

Sidor: 1

Till botten

seal 20:15 - 25:e November 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 32


Skicka PM
Hittade ingen info om detta efter google och så.

men jag undrar hur man (om det går) kolla bredd och hölj på en befinlig surface? eller en bild kanske skulle fungera..

Tack på förhand.




Nissebosselasse 20:42 - 25:e November 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
I och på vadå? Internet tar inte betalt per ord, vet du väl.

Jag antar att du använder SDL. I så fall kan du använda w och h på en SDL_Surface (som är en struktur):
  1. SDL_Surface *surf = ... ;
  2. int the_width_is = surf->w;
  3. int the_height_is = surf->h;


Mer information finns på http://www.libsdl.org/cgi/docwiki.cgi/SDL_5fSurface

Om det inte var detta du menade, så får du nog specifiera dig lite bättre.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



FunkyChicken 20:53 - 25:e November 2007 | Post #3
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Ehum. Har seal redan lyckats använda w och h vid tre tillfällen idag i sin andra tråd men nu glömt bort att de finns?Smiley




seal 21:01 - 25:e November 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 32


Skicka PM
URS,,KTA MIG!

Skriv lite för snabbt.

Ja jag menar SDL, och jag menar inte bredd och höld utan X och Y axel.

Ja jag vet att man sätter in dessa kordinater när man lägger in objektet, men jag undrar bara om det är möjligt att få ut dem ur surfacen.

Tack igenSmiley .




Nissebosselasse 21:07 - 25:e November 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Nej. X- och Y-positioner måste du hålla reda på själv, t.ex. genom att kapsla in en SDL_Surface i en egen struktur:
  1. struct my_picture {
  2. SDL_Surface *surf;
  3. int x, y;
  4. };

På sidan jag länkade till kan du se alla (nästan) medlemmar i SDL_Surface-strukturen.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



seal 21:09 - 25:e November 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 32


Skicka PM
    Citat av Nissebosselasse:
Nej. X- och Y-positioner måste du hålla reda på själv, t.ex. genom att kapsla in en SDL_Surface i en egen struktur:
  1. struct my_picture {
  2. SDL_Surface *surf;
  3. int x, y;
  4. };

På sidan jag länkade till kan du se alla (nästan) medlemmar i SDL_Surface-strukturen.


Okej jag misstänkte det, tack för svaret!




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> kolla w och på en en befindlig surface
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen